Wednesday 23 June 2010

bini gua yg kedua

perkenalkan bini no 2 aku.. nissan silvia S14.. umur baru 10 tahun, berat 2000cc lahir kat hospital fukuoka tetapi malang nye ibu bape die lari tggal kan die... kemudian die di jaga oleh tuan yg bername Torisan.. dan mereka telah berpindah ke Itoshima... di situla mereka membesar besame.. pakcik Tori begitu menjage dgn baek smpai kan kaler die masih suci lg murni...wakakakka...

cite die gini.. dlu aku xde la minat sgt keta2 ni.. skli bile dtg jepun ..pergh.. cair syal ngan keta2 drift ni.. tambah plak senior aku bername amir si botak mmg kaki drift .. byk gak la die tau hal2 keta.. mmg expert la.. aku pon blaja serba serbi dr die skit2.. tp dr 1st year lg aku da jatuh hati pade S14 ni.. S15 mmg masyuk tp bontot die xmengancam la...hahaha

kisah nye bermula ketika aku dan amir ni g memancing di itoshima.. otw blk memancing perasan la kedai si torisan ni.. kitaorg pon benti la jap usha2.. tp time tuh aku baru 2nd year duit xde lg maaa... wakakak.. si torisan ni mmg jenis baek..

amir plak die kate mau blaja selok2 belok2 pasal keta ngan torisan lame2 mmg jadi kawan baek la termasuk aku.. so si amir ni slalu la dtg workshop torisan ni .. upgrade keta die sndr patu tlg torisan repair mcm2.. aku pon kadang pegi la gak blaja skit2.. tp xpndai2 pon ...wakakak..

amir pakai nissan 180sx mule2 patu die tukar silvia S14 kaler biru.. die tukar keta sbb keta die accident.. so byk la pampasan die dpt ..die malas repair die jual keta die then angkat 180sx.. ni kisah aku n amir ketika keta die kene langgar..

aku dok maen ps2 ngan amir maen winning 10 kat bilik aku.. keta amir time tuh parking kat betol2 penjuru kat bawah umah sewa kitaorg.. tiba2..

' bbbooommmmm!!!! '

aku ngan amir terstop jap maen game... tp time tuh kite org mmg xtau sape yg eksiden nye

" aku rase keta ko kene langgar la mir " kata ijatto bergurau manja

" haahahaha.. gile ape keta aku.. ko jgn ckp gitu dohh abis la keta aku.. mulut ko masin tak " tnya amik keraguan..

" slalu nye masin gakla " balas ijatto sambil kening terangkat2

tp aku ngan amir mmg xpeduli lgsg pasal bunyi tu sbb dua2 tgh khusyuk lawan bola.. wakakak.. last2 aku menang gak la lawan bola.. aku pakai barca amir pakai ManU... abis je maen game amir pon sj la jenguk keluar.. skli byk polis daa..rupe2 nye betol keta die... aku ape lg gelak guling2 la.. siyes mmg masin gak la mulut aku.. tp sbb kan kemasinan mulut aku la amir berjaya beli keta silvia S14.. hahah..

selama setahun aku kumpul duit akhirnya Alhamdulillah aku berjaye gak beli bini aku ni.. aku beli awal pon sbb amir dah abis blaja so kene blk msia.. b4 die blk aku beli la keta dlu supaya die boleh bg cadanga n pendapat skit2 pasal keta aku ni... keta aku ni 2nd jer.. tp kaler stil cun..mileage pon masih renda.. tp tuh la tahun 2000.. agak lame skit.. n harga pon boleh tahan murah sbb aku beli ngan torisan kan.. die kasi murah..member2 punye pasal..haha..

tp aku plak gatai tgn nk tambah skirting la.. tayar n rim baru... aku mmg mengidam nk pakai rim putih.. so aku pon tgk duit ade aku pon tmbah la... so jadi agak mahal skit.. tp masih dalam lingkungan bajet aku la... lepas2 ni pon maybe aku nk tambah2 lagi.. nk tukar2 skit2.. kasi lagi cun..ngeh2...

sejak aku pakai keta ni dah bape kali gak la skirting aku terseret diatas jalan sbb agak rendah gak la keta aku ni.. so bile mendengar seretan tuh.. rase mcm terguris hati...hahahah... setakat ni xkene tahan polis lg la Alhamdulillah.. sbb ikot kan aku punye bunyi keta ni mmg agak bising.. patu ade la tidak menepati piawaian polis2 jepon bermata sepet ..wakakka..

InsyaAllah if ade rezki keta ni aku bwak balik msia.. tp tuh la msia byk bumper.. mau bercalar2 bini aku ni... busut.. mgkin kene bikin balik la keta ni.. nk kasi lulus kastam lg.. JPJ lg.. harap2 smua nye berjalan lancar.. skrg ni aku tgh kumpul duit nk bwak blk la keta.. mau byk gak pakai duit.. xde duit mmg aku korek dr abg n akak2 aku la..hahaha... so Selamat2!!!


2 comments:

  1. weh,carikla bini yg bole bawa sampai ke syurga bro...ekekekeek

    ReplyDelete
  2. hahahaha... yg tuh dlm proces... aku nk travel dunia dlu..wakakak

    ReplyDelete