Wednesday 16 March 2011

tsunami

salam smua.. seperti yg kite sedia tahu jepun dilanda tsunami di kawasan fukushima... Alhamdulillah aku di fukuoka belum ade pape gegaran atau warning pasal tsunami.. skrg ni mmg keadaan teruk tambahan pule loji nuklear reaktor pon dlm keadaan bahye..dan marilah kite berdoa pade Tuhan mudahan2 org jepun terutama org msia diberi keselamatan.. di beri kemudahan setiap urusan dlm menghadapi bencana yg jugak telah di tetap kan oleh Nya...

cume aku nk ckp kat sni sedikit terkilan yg berlaku pade bangsa aku sndri terutama yg beragama Islam ni la.. aku ckp bukan la bermakna aku perfect.. ni just dari sudut pndangan aku yg xpndai ni..maybe ade org kate kat aku ` ala.. ko dok fukuoka xkene gempa mmg senang la ckp..` n mcm2 lagi la mulut manusia ni.. so mari kite tgk dari sudut negatif n positif yer..

mule2 pasal paper BH yg letak gmbar ultraman lari dari tsunami...dari sudut buruk org nmpak dari segi kesensitivan pihak BH terhadap org yg mengalami bencana ini tak jage.. seolah2 mempersendakan plak.. tuh aku setuju .. maybe pihak BH nk bergurau tp xkene tempat... sebelum lukis maybe anggap idea lukisan tuh lawak.. patu bile jadi isu baru terhegeh2 nk mnta maaf... so ramai la aku tgk kat fb ni dok ckp2 kutuk2 BH n org yg lukis katun altraman ni.. tp bile aku bace komen2 org yg pndang dr sudut positif ade betol gak... sebesar mane ultraman, kuat mane power ranger.. terer mane doremon tuh pon xdpt jugak lawan kuasa Tuhan ...

patu pasal kes Kak Rosmah kite... yg kate bencana tuh disebabkan kemajuan pihak jepun smpai xjage environment smpai berlaku gempa n tsunami.. yg ni lawak pon ade... setahu aku gempa n tsunami ni xde kaitan kot ngan pembangunan pesat.. laen la acid rain ke.. pembebasan karbon dioksida ke... lojik la... sedeh gak org pndai ckp gitu kan.. tp xpe.. kite amik sudut positif ape yg kak rosmah tuh ckp betul cume xkene ngan bencana yg jepun alami ni.. bencana ni kalau nk jadi kat negara xmembangun pon boleh.. contoh mcm acheh dlu.. smua kuasa Tuhan..

patu pasal rumor kate loji nuklear meletup tuh mmg la betol.. cume setakat ni aku tahu radiasi tuh masih dikawal smua... tp siap kate radiasi smpai msia xleh belah tuh...hahah.. sedeh aku..cane la aku nk smbung master dlm nukelar eng. nnt?? hahahaha... so smua yg terjadi ni kite amik pengajaran la..

` Mungkin Tuhan mulai bosan melihat tingkah kita yg selalu salah dan bangga dengan dosa2 ` - Ebiet G

No comments:

Post a Comment